Pauzespel - Belofte van vergeving en nieuw leven - Mozes

Dit spel hoort bij de les over Mozes uit de map met kinderevangelisatiemateriaal 'Zoek de schat'. Met dit spel kun je met de kinderen terugblikken op de vertelling en eventuele vragen beantwoorden. Dit kun je bijvoorbeeld doen door de genoemde voorwerpen in een kist te stoppen en er om de beurt een voorwerp uit te laten halen.

Opdracht 1
Materiaal
Poppetje met een boos gezicht (of een vuist)

Uitwerking
Wat zie je? Wie waren er boos in het verhaal? Ben jij ook weleens boos? En op wie? Het volk van Israël was boos op Mozes en op God, ze zaten flink te mopperen. De Heere had hen nog niet zo heel lang geleden geholpen en verlost van hun vijanden, zijn ze dat alweer vergeten? En jij? Wat heb jij allemaal van de Heere God ontvangen? De Heere God straft het gemopper van het volk Israël.

Opdracht 2
Materiaal
Speelgoedslang

Uitwerking
Wat is dit? Waar leeft dit dier? Wat gebeurde ermee in het verhaal? Er kwamen heel veel slangen en die beten het volk Israël. Veel mensen stierven, dat was de straf van de Heere God op het gemopper.

Opdracht 3
Materiaal
Beeldje met biddende handen

Uitwerking
Wat zie je? Wie ging er bidden in het verhaal? Bid jij zelf ook wel eens? Wat bid je dan? Mozes ging voor het volk Israël bidden en hij krijgt van God een opdracht. Wat moet hij gaan maken? En wat moet het volk van Israël daarmee doen?

Opdracht 4
Materiaal
Kruis

Uitwerking
Wat is dit? Wie stierf er aan het kruis? Waarom stief Hij aan het kruis? De Heere Jezus stierf aan het kruis voor de zonden. Ook voor het gemopper, zoals bij de Israëlieten. Wat moesten de Israëlieten in de woestijn doen als ze gebeten waren door de slang? Zoals de Israëlieten keken naar de slang, zo mogen wij ook kijken naar het kruis van de Heere Jezus Christus. De Heere Jezus belooft dat ieder die in Hem gelooft, op Hem vertrouwt, niet verloren zal gaan, maar eeuwig zal leven, met en bij Hem.

Opdracht 5
Materiaal
Bijbeltekstkaartje of de kernboodschap van de vertelling geschreven op A4-papier

Uitwerking Bijbeltekst
Wie weet nog waar de Bijbeltekst over gaat? Wie kan hem opzeggen? Wat betekent de tekst? Waarom past deze bij de vertelling van vandaag?

Uitwerking kernboodschap
Wie weet nog het belangrijkste uit de vertelling? Waarom is dat het belangrijkste? Wat kunnen we daarvan leren? Wanneer heb je dat kunnen horen in de vertelling van vandaag?



Nog beter in vorm raken?

Wij komen graag langs voor toerusting op maat! Bekijk de dienstenpagina voor ons aanbod of stel je vraag via lydia@goedinvorm.nu.

NEEM CONTACT OP

Heb je een tip?

Deel met ons je idee!

STUUR JE TIP IN

Uitgelichte items

Avondmaal

30 oktober 2020
Het Avondmaal laat zien dat de Heere Jezus Zijn lichaam en bloed geofferd heeft tot vergeving van de zonden. Als je door het geloof het Avondmaal …
+
Ontwikkeld door

Belijdenis doen

5 januari 2021
Ik zou het als een grote zegen zien als jij door deze inleiding een verlangen krijgt naar het doen van openbare geloofsbelijdenis, omdat de Heere …
+
Ontwikkeld door
LCJ

Stel je eigen inspiratielijst samen

Voeg met behulp van het gele plusje items toe aan je inspiratielijst. Alles in één lijstje overzichtelijk bij elkaar voor jouw clubavond of activiteit!