Diverse quotes over het gebed

Het belangrijkste in het leven van elke christen is de gemeenschap met God door het gebed. Deze quotes leren ons over gebedsverhoring, de inhoud van ons gebed en het belang van gebed.

  • We vergeten vaak de duizend zegeningen als God ons één ding niet geeft.
  • Indien iemand mij vraagt wat de duivel, de wereld en de zonde het liefst bij christenen zouden willen wegnemen, dan zou ik antwoorden: de omgang met Christus.
  • Als we ergens voor bidden, verwacht God van ons dat we de juiste middelen gebruiken om het te verkrijgen. Als we de middelen negeren, hebben we geen recht om te verwachten dat Hij gelooft dat ons gebed oprecht is. Als een vader en een moeder voor hun kinderen bidden, maar nooit met hen bidden of persoonlijk met hen spreken over het welzijn van hun ziel, moeten zij zich niet verbazen als zij niet tot Christus komen.
  • Elk gebed is in wezen niets anders dan God vragen om de vervulling van Zijn beloften. De Heere bidt tot ons door Zijn belofte: ‘Roep Mij aan in de dag van de benauwdheid!’
  • Bidden wordt wel eens vergeleken met bedelen. Dat is een mooi beeld, want we hebben (net als de bedelaar) nergens recht op. Er zit echter ook een andere kant aan bidden. De Bijbel leert ons dat God om Christus’ wil zeer bereidwillig is om ons Zijn genade te geven. We mogen tot God komen in de verwachting dat we een overvloed van genade zullen ontvangen.
  • Tussen belofte en vervulling staat het gebed.
  • Spreek met God voordat u de wereld spreekt en spreek met God nadat u de wereld hebt gesproken.
  • Gebed is niet zozeer God van gedachten laten veranderen, maar ons één te maken met de gedachten van God.
  • Gebed zal de zonde te niet doen of de zonde zal het gebed te niet doen.
  • Terugval in genade begint met het verzuimen van persoonlijk gebed.
  • Het belangrijkste dat iemand voor een ander kan doen, is voor hem bidden. Gebed behaalt de overwinning. Iedere andere dienst die wij doen, bestaat eenvoudig uit het oogsten van de resultaten van gebed. (Corrie ten Boom)
  • Gebed verplaatst onze aandacht voor het probleem naar aandacht voor de bezorgdheid van de Almachtige. (Corrie ten Boom)
  • Gebed heeft grote kracht! De duivel glimlacht als wij plannen maken. Hij lacht als hij ons druk bezig ziet. Maar hij beeft als wij bidden. (Corrie ten Boom)
  • Als je problemen te klein zijn om voor te bidden, dan zijn ze ook te klein om je er zorgen over te maken.
  • Wie geen tijd heeft om te bidden, werkt harder dan God van hem vraagt.
  • Onze gebeden zijn misschien onhandig. Onze pogingen zijn misschien niet indrukwekkend. Maar de kracht van gebed schuilt in Degene die luistert en niet in degene die praat.


Nog beter in vorm raken?

Wij komen graag langs voor toerusting op maat! Bekijk de dienstenpagina voor ons aanbod of stel je vraag via lydia@goedinvorm.nu.

NEEM CONTACT OP

Heb je een tip?

Deel met ons je idee!

STUUR JE TIP IN

Uitgelichte items

Avondmaal

30 oktober 2020
Het Avondmaal laat zien dat de Heere Jezus Zijn lichaam en bloed geofferd heeft tot vergeving van de zonden. Als je door het geloof het Avondmaal …
+
Ontwikkeld door

Belijdenis doen

5 januari 2021
Ik zou het als een grote zegen zien als jij door deze inleiding een verlangen krijgt naar het doen van openbare geloofsbelijdenis, omdat de Heere …
+
Ontwikkeld door
LCJ