Pauzespel - Een huis vol feest - verloren zoon

Het 'Welkom thuis' pauzespel hoort bij de map met kinderevangelisatiemateriaal 'Welkom thuis'. Met dit spel kun je met de kinderen terugblikken op de vertelling en eventuele vragen beantwoorden. Dit kun je bijvoorbeeld doen door de genoemde voorwerpen in een kist te stoppen en er om de beurt een voorwerp uit te laten halen.

Opdracht 1
Materiaal
Afbeelding van een zwerver (jongen) en een nette jongen

Uitwerking
Kun je zien dat dit broers zijn? Stel in het kort verschillende vragen over de jongens aan de hand van de gelijkenis. Denk je dat het verschil maakt voor de Heere hoe je er uit ziet? Zou de zwerver ook welkom bij Hem zijn? Zal het dan ook feest zijn in de hemel?

Opdracht 2
Materiaal
Uitnodigingskaart feest

Uitwerking
Wat staat er op deze kaart? Wat betekent een uitnodiging voor een feest? Vind je dat leuk? Wil je daar graag naartoe? De Heere nodigt ons ook uit. Elke keer als wij uit de Bijbel lezen en van Hem horen vertellen, nodigt Hij ons uit om bij Hem te komen. Als wij luisteren naar Zijn stem mogen wij bij Hem in de hemel wonen. In de hemel is plaats genoeg! Daar zijn veel woningen.

Opdracht 3
Materiaal
Afbeelding van een flat

Uitwerking
Hoeveel mensen wonen hier? Kun je ze tellen? Als het vol is, kunnen er dan nog meer mensen bij? Als alle kamers in de flat bewoond worden door mensen is het vol. Dan is er geen plaats meer. Gelukkig is dit bij de Heere niet zo. De hemel is voor ons niet voor te stellen. Maar in de Bijbel staat: in het huis van de Heere zijn veel woningen! En daar zal het altijd feest zijn!

Opdracht 4
Materiaal
Afbeelding van blije kinderen, muziekinstrumentjes

Uitwerking
Wat doen deze kinderen? Zijn ze blij of verdrietig? Waarom wordt er in het verhaal feest gevierd? Omdat de jongste zoon, die zijn vader kwijt was, weer is thuisgekomen. Waarom wordt er in de hemel feest gevierd? Omdat er blijdschap is over een jongen of meisje die bij de Heere is teruggekomen. De Heere staat elke dag op de uitkijk om te kijken of er een verloren jongen of meisje terugkomt. Zo groot is Zijn liefde.

Opdracht 5
Materiaal
Bijbeltekstkaartje of de kernboodschap van de vertelling geschreven op A4-papier

Uitwerking Bijbeltekst
Wie weet nog waar de Bijbeltekst over gaat? Wie kan hem opzeggen? Wat betekent de tekst? Waarom past deze bij de vertelling van vandaag?

UItwerking kernboodschap
Wie weet nog het belangrijkste uit de vertelling? Waarom is dat het belangrijkste? Wat kunnen we daarvan leren? Wanneer heb je dat kunnen horen in de vertelling van vandaag?



Nog beter in vorm raken?

Wij komen graag langs voor toerusting op maat! Bekijk de dienstenpagina voor ons aanbod of stel je vraag via lydia@goedinvorm.nu.

NEEM CONTACT OP

Heb je een tip?

Deel met ons je idee!

STUUR JE TIP IN

Uitgelichte items

Avondmaal

30 oktober 2020
Het Avondmaal laat zien dat de Heere Jezus Zijn lichaam en bloed geofferd heeft tot vergeving van de zonden. Als je door het geloof het Avondmaal …
+
Ontwikkeld door

Belijdenis doen

5 januari 2021
Ik zou het als een grote zegen zien als jij door deze inleiding een verlangen krijgt naar het doen van openbare geloofsbelijdenis, omdat de Heere …
+
Ontwikkeld door
LCJ

Stel je eigen inspiratielijst samen

Voeg met behulp van het gele plusje items toe aan je inspiratielijst. Alles in één lijstje overzichtelijk bij elkaar voor jouw clubavond of activiteit!